mandag 19. juli 2010

Fotovimsing – en ny lidenskap!

Jeg har jo som tidligere nevnt kjøpt meg ett nytt speilreflekskamera: Nikon D300S som jeg er veldig fornøyd med, og en smule skremt over.
Det har jo en drøss med knapper som jeg ikke skjønte noe av og som jeg i dag begynner å ane konturene av. Man er på vei.

Jeg har vært på bli-kjent-med-kameraet-kurs, jeg har lest masse, jeg har knipset enda mer og jeg har snakket med folk som kan dette en del bedre enn meg. Jeg har samlet litt råd og erfaring og jeg er klar for tokt!

Jeg har nettopp hatt 3 uker sommerferie hvor vi har reist gjennom Norge, Sverige og Danmark. Mye av tiden har jeg brukt på å prøve og feile, teste nye funksjoner og bli enda bedre kjent med kameraet.
Jeg har lært en ting: Jeg er hekta!

Jeg tenkte at jeg ville bruke denne bloggen til å dele mine bilder og ikke minst erfaringer, så kanskje jeg kan inspirere noen andre grønne speilreflekseiere til å prøve seg frem. En gjennomgående tilbakemelding fra folk rundt meg de siste dagene, har nemlig vært at veldig mange, fryktelig mange har dyre kameraer som de ikke aner hvordan de skal bruke. Sånn kan vi da ikke fortsette.
La oss vise at vi kan, fotografering er da moro!!

Først ut er ett bilde jeg  tok hos mormor for 3 uker siden.
Vi satt på terassen og spiste jordbær med fløte, fra mormors gamle sjelfulle skåler. Jeg syns det så helt nydelig ut.
Flere enn meg som får vann i munnen?

DSC_3033


På neste bildet har jeg lekt med lukkertiden for å få bevegelsen til min datter under Håndballkamp i Sverige. Jeg er absolutt ikke i mål, men jeg tror jeg er på vei til å skjønne hva og hvorledes man gjør. Øveøveøve.

DSC_3953

Ingen kommentarer: