torsdag 15. januar 2009

Alea sin nye moro kjole

HPIM1908Jeg hadde en utrolig morsom sykveld her en dag.
En sånn kveld hvor energien strømmet på og jeg fikk brukt masse kræsj stoffer i kombinasjon som endte opp med en supergøy kjole til Alea.
Jeg fant frem ett gammelt dongeri sengetøy, mykt og godt til barnetøy.
Av dette klippet jeg en Shamukjole i størrelse 92.
I restekassen min fant jeg noen små lille stretch velour rester som jeg straks klippet opp til armer og kjolekant.
For å få ermene lange nok, klippet jeg også noen stykker av rød ribb.
Forran på kjolen plasserte jeg en svær blomst fra ett IKEA stoff. Oppå her igjen strødde jeg nye og gamle knapper.
Halsen fikk rødt kantebånt og kjolen fikk lukkeåpning i nakken ved knytebånd.

HPIM1930
HPIM1924HPIM1926

Slike kjoler skal tullemor få flere av. Den var fantastisk gøy å sy. Jeg lo underveis og det er lenge siden jeg har fått så god energi av syingen.

Er hun ikke søt!!!

HPIM1931

1 kommentar:

Eg ... sa...

Den var lekker...
Har sydd litt kjola sjøl til mine små og ikkje fullt så små nieser. Det er morsomt å lage sånne personlige ting... den var virkelig flott :-)