fredag 13. februar 2009

Ny jobb og engelsk på *kremt* høyt plan

Noen har kanskje fått med seg at jeg har fått ny stilling på jobben, ja noen har forhåpentligvis faktisk fått med seg at jeg har begynt på jobb igjen etter 4 års permisjon. My god!
Men de "noen" som har fått med seg at jeg har fått ny stilling har forhåpentligvis også fått med seg at jeg har fått masse spennende utfordringer og at jeg nikoser meg på jobb! Hurra!

Noen, som i de samme som tidligere nevnt, med flere, har skjønt at det ikke er bare bare å begynne i 100% jobb etter x-antall år i sofaen.. okei, jeg har ikke bodd i sofaen.. men har ihvertfall ikke brukt hodet på ord og uttrykk som WBS, ANS, PUR (som er det samme som ANS i følge naboen på kontoret), CompanyCodes, Vendor, Rekvisisjoner, POer, Portaler og servere.. ja, jeg har nok heller vært mer inni Overlocker, ribb og alvehetter... you see?

Litt av utfordringen er definitivt at vi har hatt for lite penger i disse årene til de helt store utelandsturene.... vi har fått for mange barn til å ha overskudd til de helt store ut på byen turene med medfølgende flørting på engelsk med sidemannen.. og ja, sånn ellers; rett og slett minimalt med engelsk tale i disse årene.. DET MERKES!

Fru Thomas har blitt voksen og fant dermed ut at man kan jo trene seg opp igjen, før det blir de store språkproblemene på jobben.
Så hun sendte Herr Thomas ut på butikken for å kjøpe en engelsk roman til hu mor.
Spenningen steg.. hva kom han hjem med...
Hu mor liker ikke klissklass bøker, men elsker psykothrillere og krim.
Så hva kom far hjem med?

Joda..... *kremt*



Lola has no intention of accepting when her boyfriend Dougie’s snobbish mother offers her £10,000 to break up with him. Then she discovers a secret that makes her think again. Dougie would probably have broken up with her in the long run, and this way she can help one of the people she loves most in the world.

Ten years later, though, when Lola meets Dougie again, her feelings for him are as strong as ever. But she broke Dougie’s heart and he’s about to discover that she was paid to do it. She can never tell him the truth, so can she get him back? Well, Lola’s very attractive and very persuasive. But even she’s got her work cut out this time…


Oppsummering:
Boka VAR faktisk morsom og fengende.. lettlest og lett jenteunderholdning...

Ikke mye krim eller psykedelisk spenning, men en fryktelig grei trening i engelsk.

Sulplais: Jeg er bedre enn jeg trodde i engelsk, for jeg tenkte jo ikke over at det var en engelsk bok mens jeg leste.. til tross for at dette er første frivillige engelske roman ever... *kry*

Sulplais 2: Jeg har kjøpt meg en ny engelsk bok.. mer i min gate vil jeg tro.
Forfatteren er MARY HIGGINS CLARK... som forøvrig skriver veldig bra norske bøker... *knegg*
Tittelen på boka må jeg komme tilbake til.. den ligger nemlig klar ved sengekanten og venter. Ny, fersk og uåpnet.

God natt og god leselyst...
Eller som de sier i ydlandet:
Naighti naight... haha....

Ingen kommentarer: