lørdag 13. september 2008

Bibliotek, forstørrelsesglass og deilig familietid i lekeland




Som du sikkert har skjønt utifra overskriften, så er jeg IKKE på sykehuset! Hurra!


I dag har vi vært i byen med de to små arvingene. Cathrine har pappa-helg, så hun er opptatt med jentefest (fredag) og håndball kamper (lørdag og søndag).
Benny, Nathaniel, alea og jeg har tatt oss god tid i byen i dag. Målet var biblioteket der vi skulle låne noen koselige barnebøker, samt en Nesbø bok til mor i huset.
Vi fikk med oss en god del bøker hjem, pent båret i hjemmesydd bærenett, miljøvennlige til fingerspissene.. hehe..
De hadde fått noen kjekke lekestativ på biblioteket, "påteket" - som Nathaniel sier, slik at ungene storkoste seg der. Vi lovte å komme tilbake neste helg. hehe..

Vi tok også turen innom bakeren og kjøpte kakemann (knallgod i følge en liten Mister), skobutikk og kjøpte superkule sko til de begge to, på salg, Hurra!

Forstørrelsesglass var også ett mål for dagen. Vi dro innom en av byens mest sjarmerende butikker. Den har vel vært der siden tidenes morgen, og inneholder alt fra glansbilder, modelljernbanetog, Svarteper kort, gammeldagse gravemaskiner til sandkasse, dusjhetter, sikekrhetsnåler, og kjøkkenutstyr man trodde var gått ut på dato på 70-tallet.
Det man ikke finner noen steder, har de garantert her! Vi elsker butikken, og Nathaniel kaller det "tog-butikken". hehe..
Vi har lett etter forstørrelsesglass til ungene over alt. Lekebutikker, bokhandlere osv. Men ingen har det.
Hvor går man da? Jo, "Hustvedt". 2 stk forstørrelsesglass til den nette sum av 19,- per stykk. Det er virkelig til å leve med.
Nathaniel har studert det meste av maur, gamle tyggiser, treverk, fingertupp, mammas tenner og, ja.. det hele... veldig veldig gøy, rett og slett!

Vi dro ut på Kvadrat for å spise en lettvindt middag. for å få litt matro i tillegg, havnet vi ned i kjelleren hos Capella Play (?). Der kan man spise nachos mens ungene boltrer seg i lekeland. Genialt! Vi ble mette, mor fikk slappe litt av og ungene var i ekstase. Kan det bli bedre da? :-)

Da vi kom hjem sovnet undertegnede på sofaen med bibliotekbok i fanget og sukker-rusa barn hylende rundt ørene.
Fantastisk deilig med en glad familiedag, glade barn og fornøyde foreldre!



Sykehuset i går
Litt oppdatering må man vel komme med, selv om jeg er mektig lei hele sykdommen nå.

Jeg ble innskrevet i går. fikk ikke noe rom, men han ville ha meg i systemet, slik at det var lettere å få beordret de rette prøvene osv.
blodprøver ble tatt, og mye venting ble unnagjort.
Overlegen undersøkte meg og vi snakket lenge sammen.
Han sier som sant er, at dette er så pass sjelden sykdom at de har lite erfaring med den.
Dvs at de ikke kan si med sikkerhet hva som er vanlig og hva som er unormalt.
Han har ikke fått svar på genprøvene fra Sveits enda, slik at vi vet ikke om jeg har sykdommen ennå liggende i kroppen.

Han kom frem til to muligheter:

1. at kroppen ennå sliter med å komme seg. At sykdommen og behandlingen har vært så knalltøff at kroppen faktisk bruker så utrolig lang tid å komme seg. At tiden leger alle sår. Hvor lang tid det vil ta, er det da ingen som vet.

2. at vi ennå ikke har fått svar på prøver som er sendt til sveits (de skal sjekke dna'et mitt i forhold til om jeg har en genfeil som har gitt meg ITTP.), slik at hvis jeg fremdeles har sykdommen i kroppen, så er symptomene mine nå tegn på at det ulmer og at noe er i anmarsj.

Jeg satser på punkt 1 jeg. Selv om det er fryktelig frustrerende å ikke få noen vidunderkur som gjør meg frisk på ett blunk.

Å ikke vite hva som skjer er ufattelig slitsomt, men jeg skal gjerne holde ut jeg om jeg vet at jeg ikke får noe tilbakefall.

Nå er jeg spent på blodprøvene jeg skal ta på onsdag. Særlig i forhold til blodprosent og haptoglobin.
Haptoglobinen nå på onsdag lå på 0,2, som er akkurat grensen til å være for lav. synker den enda mer vet jeg ikke helt hva de tenker å gjøre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så godt at du slapp innleggelse! Vi får satse på punkt 1! Håper du kommer deg raskere nå.

En slik butikk du forteller om finnes på stedet jeg kommer fra og. Der hadde de alt fra tvapparater til spilledåser og keramikk..

Anonym sa...

Gjett hva jeg har funnet!!!! Går i posten i morra!!

Shamu sa...

Merete - Ja, det er så morsomt med sånne butikker med sjel og historie! Jeg håper virkelig at vår slik butikk aldi går konkurs.

Teraks - Hurra!!!! Jeg GLEDER meg!!! Størsteste klemmen går til deg i dag!