torsdag 11. september 2008

Kontroll eller ny innleggelse i morgen?

Jeg ble lagt inn 08.08.08 med ITTP (alvorlig og sjelden blodsykdom), og ble utskrevet 26.08.08 med beskjed om at jeg var friskmeldt, men måtte sjekkes regelmessig med blodprøver, samt at jeg hadde 1 måned åpen retur.
Da jeg ble skrevet ut hadde jeg blodprosent på 11,4 og blodplater på 244.

Jeg har hatt 3 blodprøvekontroller siden utskrivelsen, og når det gjelder blodprosenten så skjer det ikke noen endring.
I går hadde jeg 11,2, noe som sier at den ikke stiger men heller er stabil. Er det bra eller dårlig?

Problemet er at jeg har hatt 1,5 - 2,0 grader over normal kroppstemperatur nå i 5 uker.
Det er lenge, og det er nok til at jeg ikke kommer til hektene igjen.
I tillegg har jeg de siste 4 dagene hatt kraftig hodepine.
Det var en av tegnene på sykdommen da jeg ble lagt inn sist (de mente den skyldtes mengder med små blodpropper i hodet).

Haptoglobinen (heter det det?) har også steget litt, men jeg vet ikke og tror ikke det var bekymringsfullt, men overlegen mente at det var noe man måtte ta med i betraktningen.

Anyway, pga at dette er en sjelden sykdom, så tar de tydeligvis ingen sjangser.
Det er 50% sjangs for tilbakefall, noe jeg ikke tror dette er.
Men legen ville ha meg inn i morgen for en mengde blodprøver, urinprøve osv.
Han vil vudere å legge meg inn med det samme, og enten la meg bli der, eller gi meg permisjon i helgen. Ett siste alternativ var å ikke legge meg inn, men at jeg må inn for jevnlige kontroller der. Nå vet jeg ikke hva som skjer, men jeg kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hva han tenker om det hele.
Hvorfor har jeg feber enda?
Jeg håper og tror at det er en bagatell de bare ikke har oppdaget enda, slik at de fikser det lett som en plett og jeg er tilbake fit for fight igjen på null komma niks.

Men hva kan det være som gjør at kroppen kjemper med ett eller annet slik at jeg har feber, lav blodprosent og hodepine?

Jaja.. vet ikke hva jeg ville med dette, annet enn å skrive av meg litt frustrasjon.
Man blir litt lei av å gå på halv åtte over så lang tid.




Ett par mimrebilder fra forrige runde.
Gud, jeg er glad jeg er ferdig med plasmaferesebehandlinger ihvertfall!

HPIM0880  HPIM0900HPIM0957 HPIM0999

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tvi, tvi i morgen. Skal krysse alt jeg har for deg!!

Anonym sa...

Lykke til fra meg også - jeg så deg på sykehuset i august, kjente deg igjen på bildet i bloggen din ;-) Sender mange gode og varme tanker til deg og den herlige familien din! Klem fra Mariell på Sykroken.

Cruzidull sa...

Krysser fingrene for deg i dag!
Kroppen din jobber i alle fall. Nå regner vi med at den får den hjelpen den trenger. Håper å se bilder av deg på beina, og i full sving ved symaskinen igjen! Snart!

Elin sa...

Hei Shamu
Ønsker deg fortsatt god bedring.
Take care
Klem fra Elin

Anonym sa...

Jeg fikk nesten litt tårer i øynene av bildene. Du ser så tapper ut der, tross så dårlig du er og all uvisshet.