fredag 6. august 2010

På rømmen

På rømmen


Jeg er ingen blomsterfotograf. Blomster er vakre, de lukter godt, men ellers er det virkelig noe alle andre kan knipse, om bare jeg slipper.
Men, når man går på tur og ser blomster på rømmen, da må man jo bare fange dem.
Disse gule sommerblomstene, som det kryr av her i Stavanger er muligens ugress for noen, men for meg er det hverdagshelter.
De vokser jo OVERALT, og de overlever tydeligvis det aller meste. Ikke minst er de yndlingskilden for nektarsamlede bier, for liker du ikke bier (blomsterbier) så hold deg unna disse blomstene. Det kryr av bier på dem. Herlig og fredelig syn, på en måte, faktisk.
Anyway, disse blomstene hadde skutt opp av jorda på feil side av gjerdet, inni ei grøft.
Jeg syns det var festlig å knipse deres forsøk på flukt ut av gjerdet.. ut til de som hadde litt mer flaks, de som levde på utsiden.
Blomster og fengsel, fengsel og blomster.. jammen har vi mye til felles med blomstene after all, vi vil alle ut.  

4 kommentarer:

Virtuella aka. Margot Viste sa...

Hihi, Landøyda er jeg vokst opp med at er en pest og en plage, den er giftig for kuene om jeg ikke husker helt feil, men fin er den!

Villblomsten sa...

Så mange flotte bilder du tar :-)
God Helg :-)

bodil sa...

blomsterbilder er en utfordring, de blir ofte kjedelige. du unngår dette genialt! kjempegode farger og originalt perspektiv <3

Shamu sa...

Tusen takk for kommentarer skjønne dere!
Også på blomsterbildet mitt.. hehe...
Veldig glad for at dere besøker bloggen min, og ikke minst for at dere legger igjen spor etter dere. Tusen takk. :-)