søndag 17. august 2008

Kroppen min kan helt selv!


Må bare få komme med en stor glad-nyhet!!

Dagens blodprøve resultater viste blant annet en blodprosent på 10,7 og en blodplateverdi på 222!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leger og sykepleiere og ikke minst jeg og min familie jublet!!
I morgen tidlig klokken seks blir det tatt nye blodprøver, og klokken 10:00 skal jeg nd på dialyse avdelingen for å få dommen om kateteret kan fjernes og jeg kan erklæres frisk!

Formiddagen har vi feiret på terassen her med nystekte vafler og eggost fra mamma, og da de hadde gått kom personalet med nylaget smoothies til meg og en skriftlig jubel-hilsen fra dem!

Når det gjelder formen min, så er det ikke store forandinger.
Jeg følte meg overkjørt av en lastebil da det første besøket mitt (Benny, Nathaniel, Alea, mamma og Tor Jørgen) var dratt.
Jeg sov som en stein i 1 1/2 time før Cathrine, Sander, Pål og Tone kom klokken 15.

Det var deilig å kunne komme med så gode nyheter i dag!
Og det var fantastisk godt å se Cathrine igjen. Store jenta mi som skal begynne på ungdomsskolen i morgen. *rørt* Og her ligger jeg og får ikke være med på det i det hele tatt...Hun har lovet å ta med mobil og ringe meg når hun er på vei hjem. Jeg er så spendt!!
Tenker hun er nervøs! Skal til bestevenninna og sminke seg og fikse hår i morgen tidlig, og de har vært på shopping og handlet like klær til første skoledag. Skal det være så skal det være.. :-)


I dag har vært en berg og dal bane av følelser:

- Jeg ble så lettet og glad da jeg fikk blodprøve resultatene.

- Jeg ble kjempeskuffet da jeg oppdaget at kroppen var like utsltt og dårlig på tross av gode prøver. Hvorfor kunne jeg ikke også FØLE meg like frisk?

- Jeg sovnet klokken 13 og våknet i krampegråt og klarte ikke stoppe. Føler jeg ennå er i sjokk over at jeg for 9 dager siden var i livsfare og faktisk var døden nær.

- Jeg er utrolig rastløs og vil bare hjem.

- Jeg savner Benny og ungene mine noe helt utrolig masse. Det river i hjertet å være borte fra dem så mye. Det er nesten litt for mye for en mamma å takle. Jeg hører til hos dem!
Jeg vil lese natta eventyr, jeg vil synge natta sang, jeg vil hjelpe Cathrine å forberede første skoledag på ny skole, en ny milepæl i livet hennes, jeg vil ligge i armkroken til Benny og bare få føle meg elsket.

- Jeg tør ikke helt stole på at det er i ferd med å være over. Teeeenk om jeg får tilbakefall.... det blir mye grubling.
Er kroppen så lydig som jeg håper, eller kommer jeg til å bli knust i morgen.. jeg tror ikke det. Jeg krysser fingre.

Takk til alle som legger inn hilsener til meg og min familie her og på forumene. Jeg får ikke svart dere alle, men jeg tar alt til meg og er enormt takknemlig.
Det er MANGE energier i min retning, og jeg er overbevist om at dere har hjulpet meg og kroppen min til å takle sykdommen.

TUSEN TAKK!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra at det går så bra! *klem*

Anonym sa...

Det var godt å lese innlegget ditt i dag. Masse klemmer og god-bedring-vibber til deg og dine.
(((((((((((god energi)))))))))))

Anonym sa...

Det er så godt å lese at det går bedre med deg! Krysser fingrene for videre oppturer og sender masse god energi til deg! Stor klem fra Saria :)

Anonym sa...

Utrolig flott at ting går bedre.. formen kommer nok tilbake skal du se. Tenker masse på deg og dine og håper at du får kommet hjem snart.

Mange god bedringsklemmer fra Siw

Anonym sa...

Er kjempeglad på dine og familiens vegne at det ser så bra ut. En får virkelig seg en støkk i livet når slike ting skjer!

Klem Perper

Anonym sa...

((((((((Energivibber)))))))

Bli bra igjen, du må bli bra igjen. Du må, du må bli bra igjen. Nå må du bli braaaa iiiiiigjeeeeeeen. *skråler*

Lena sa...

Lykke til i dag. *klem*

Lena/Vanilja.

Anonym sa...

*klem*

Anonym sa...

Så kjekt at det går fremover. *Klem*

Anonym sa...

Hei, Anita!

Ser i Sykroken at du har hatt litt ev en sjau! Jøjemeg!
Nå må du bare være snill mot deg selv framover og konsentrere deg om å få tilbake krefter og mot.
Du har en fantastisk flott innstilling til livet, så jeg er sikker på at du klarer dette. Bare gi deg selv den tida du trenger!

Masse klemmer og varme tanker fra Sydamå i Haugesund!

Marit sa...

Hei på deg. Så moro å høre at tingene er mye bedre nå. Har vært uten data siden torsdag, og det er rart å ta seg i å tenke på sine hobbyvenner når en er på ferie. Jeg har kryssa fingre for deg hele helga, og ble hoppende glad over å høre at nå er alt så mye bedre. Håper du er hjemme før du aner.
Stor hobbyklem fra Marit

LillePhu`s hobby side sa...

Så bar å høre vennen. Me tenke på deg/dokk heila tiå. Men kroppen din trenge nok litt marr tti på å få kreftene te bake, tenke bare kor sløve du blir itte ei litå flunsa..... Men du komme strekt tebake d vett eg. Så slapp av å la kreftene komma te deg.

STOR klem fra oss begge