torsdag 21. august 2008

Oppdateringer og blanda fakta om dag 13 - still here!


1.
Slangene i halsen (som går ned i hjertet... jeg venner meg aldri til den tanken.. usj..) blir mest sannsynlig til over helgen.

Tilbakefall prosenten er så stor at de ønsker å ha den der så lenge som mulig for å unngå muligheten for å måtte legge den inn igjen.
Pga sterke medisiner som skjuler eventuelle infeksjoner,
må den følges nøye med.. blir kateteret/slangene infisert er
det rett ut (for slangene altså.. jeg får bli.. hehe..).

2.
Jeg blir mest sannsynlig på sykehuset til over helgen.
Vi teller dag 13 i dag... får jeg si at jeg er lei av å ligge i en seng? Hyyyyyyyyl!!!

Jeg leeengter til familien min.. Jeg mister oversikten over livet til ungene mine..
jeg får ikke gjøre hverdagslige ting som å skifte bleie på Alea,
lage brødskiver med "banansyltetøy" (Nathaniel har oppdaget Banos), hjelpe Cathrine med leksene (hun har fått Spansk som valgfag og er overlykkelig!)
Jeg vil så gjerne få dele på iveren og hverdags øyeblikkene.

Benny er syk, de minste ungene er syke... Benny er sliten og jeg får ikke hjelpe...
Det er så urolig vanskelig å ligge her og høre at han er tom for energi.. ungene krangler om lekene, Alea ramler og slår seg,
Nathaniel trasser når det nærmer seg leggetid..

Helt normale, hverdagslige utfordringer man normalt skal være to om å dele, med glede!

Jeg skulle gitt mye for å få hjelpe min kjære hjemme nå.. men jeg når ikke engang frem til kakaoen borti gangen her.. hvor mye tess er det i meg? *sukk*

Jeg har vinduet på vidt gap her stort sett hele døgnet.
Jeg suger til meg frisk luft, energi, sollys, litt støv fra englene som flyr forbi... jeg gjør det jeg kan her jeg ligger, prøver fortvilet å finne tilbake til den Anita jeg kjenner... hun med mye energi, hun som setter familien først, hun som elsker å ha det travelt. Hun som aldri er syk!!!!

Jeg kjenner ikke henne jeg bor i nå.

Det er skummelt å ikke ha kontroll over sin egen kropp.
Det er skummelt å oppdage at de grensene man tror man kjenner, ikke stemmer.. at man ikke når halvveis engang.

Sliten og svak og dålig bak, som min mann sier.. lite krefter å hente.. mye krefter i vente!! (optimisten er aldri langt unna.. heldigvis forsvant hun ikke ut med det gamle blodet mitt! hehe..)


3.
De har send nye blodprøver til Sveits. Nå er det full etterforskning for å finne årsaken til at jeg fikk ITTP.
Blir spennende å se hva de finner ut, og om de finner ut noe.

De har sendt både serum og rent blod.
De skal forske på DNA'et mitt for så avkrefte genfeil (jeg er da ikke feil, jeg er riktig!), om det er arvelig belastet eller gudene vet hva de kan finne på ett DNA.
Jeg håper jeg får fylldig rapport med litt info om hvordan jeg virker. ;-)


4. Tiden går, dagene består.
I dag har jeg hatt besøk av min svigerinne Christine, samt mamma.
Da besøket var dratt dro jeg frem boka mi og har lest i ett siden.

Når man har dag 13, er litt melankolsk, savner savner savner så sinnsykt de der hjemme og syns livet er urettferdig... ja, da gjør det faktisk godt å dykke ned i ett Mankell-mysterium...

Det er snart løst, og da iler jeg i gang med litt Hodejegere.

Jeg har funnet ut hvordan få tiden til å gå.

Jeg er lei TV, lei blader, lei tanker, lei meningsløs surfing - lei av å være her!

Bøker er magi - for sinn og sjel.


I dag er det 2 dager til min elskede og jeg har 5 års bryllupsdag!
Den skal feires her på sykehuset.

Jeg trenger i den anledning MANGE MANGE styrkende tanker og lys sendt denne vei.
Vi akter nemlig å bestille bord i restauranten på sykehushotellet :-)
Men da trenger jeg å klare å sitte oppreist mer enn 20 minutter, og helst også kunne nyte det.. hehe..

Han en fin kveld... jeg lader opp til en ny natt i lyseblå sykehus-skjorte og hvite bestemorstruser med grønn kant. Det matcher ikke, men så er det ikke så mye som stemmer på dag 13 ellers heller..

13 kommentarer:

Anonym sa...

Shamu, sender over en kjempeklem og håper at krefter og energi dukker opp snart igjen.

Anonym sa...

Jeg sender deg masse positiv energi herfra,og om ikke dagen i dag er så bra - den er heldigvis snart over - så skal du spare den energien til i overmorgen, slik at du orker å sitte i restauranten og spise en bedre middag med din kjære. Det er dere vel undt!

Energiklemmer
fra
Cecilie/Fimbo

Anonym sa...

Sender deg masse varme klemmer herfra og håper du kommer deg raskt. Klem fra Sissels

Anonym sa...

Håper dere får en fin bryllupsdag tross alle omstendighetene! *klem*

mamma i nord sa...

Sender deg tonnevis med styrke slik att du klarer å sitte lenge å kose deg i resturanten med mannen din.
Ønsker dere en fantastisk flott 5 års feiring.

Klem fra Tanja

Anonym sa...

Ønsker dere lykke til med bryllupsdagen, håper den blir fin, tross omstendighetene. Ønsker deg masse god bedring. Klem fra Bergen

LilleLeo sa...

Lille pusen min! Jeg håper humøret ble litt mikroskopisk bedre av fjollete sms'er fra denne kanten. Som jeg sa, kanskje dagen er litt bæsj på grunn av tallet 13? I såfall er 14 et mye bedre og finere tall, og forhåpentligvis vil dagen i morgen bli bedre.

Anonym sa...

Hvordan kan man gi styrke til et menneske som deg som er så sterk og modig og tøff?
((((((((styrke)))))))))

Klemmer og gode tanker fra nabohuset.

Janicke sa...

Jeg sender både lys og tanker din vei sånn at dagen til deg og mannen blir best mulig!
Jeg bøyer meg i støvet for deg som er så optimistisk og positiv, og ikke minst sterk!

Linn sa...

sender deg energi og styrke-klemmer her fra skottland. kroppen faar mere og mere krefter for hver dag som gaar, saa dag 14 blir bedre enn dag 13. om ikke lenge er du sammen med familien din igjen, saa hold ut, du er der snart! haaper dere faar en fin bryllupsdag!xxx

kaoz sa...

Hei :)
Gratulerer med bryllupsdagen! Håper den blir fin uansett dagsform, men ønsker dere det resturantbesøket :) Fortsatt god bedring!
Klem

strikkoman sa...

Shamu, jeg ønsker deg av hjertet det beste, at du snart er frisk og rask igjen, og får komme hjem til familien.

ohelene sa...

Sender litt gode tankar igjen. Håpar at dei ekstra dagane gjer at du går ut av sjukehuset på eigne bein. Bli bra!